top of page

יאו ג׳יאנקאנג (תהיו בריאים בסינית מסורתית)

אלינור בכר, מטפלת ברפואה סינית, נותנת שבעה טיפים לחיים בריאים ולחיזוק המערכת החיסונית בגוף.


על פי הרפואה הסינית והיפנית, בגוף האדם קיימת מערכת מתוחכמת של אנרגיה וחשמל, שזורמת בגוף ואחראית לפעילות תקינה של איברים פנימיים. שמירה על אורח חיים בריא ונכון תאפשר זרימה נכונה של אנרגיה בגוף ותחזק התמודדות הגוף עם מחלות ונגיפים.

אלינור בכר, מטפלת ברפואה סינית, יפנית ודיקור קוסמטי, נותנת כמה עצות על פי תפיסה זו, לשיפור את אורח החיים ולחיזוק מערכת החיסון. 

"מערכת החיסון מושפעת משלושה גורמים עיקריים – תורשה, גורמים סביבתיים ואורח חיים", אומרת אלינור בכר. "על תורשה וגורמים סביבתיים, אין לנו השפעה מספקת. לא כך על אורח החיים הבריא והמחזק. עליו ניתן להשפיע והוא מהווה גורם חשוב מאוד בהתמודדות של מערכת החיסון עם מחלות". לאלינור בכר יש, בנושא הזה, שבעה טיפים עיקריים.


1. תזונה

״בחירה יומיומית של אוכל מזין ובריא ובכמות מבוקרת הוא סוד העל למערכת חיסונית חזקה. חשוב שהאוכל שאותו אנחנו בוחרים לאכול יהיה עשיר במינרלים, נוגדי חמצון וויטמינים. בחרו לאכול פירות וירקות שורש, חיים או מבושלים, עשירים בסיבים תזונתיים. בנוסף להיותם מחזקים טבעיים של מערכת החיסון, הם יחזקו גם את מערכת העיכול, שלה תפקיד חשוב בניקוי הגוף מרעלים.


הימנעו ככל הניתן ממזונות מעובדים, המכילים חומרים משמרים וצבעי מאכל לא טבעיים, גלוטן וסוכרים. מוצרי מזון אלו נחשבים למחוללי מחלה ולכן מחלישים את גופנו. מוצרי חלב לפי הרפואה הסינית גורמים לייצור ליחה ולחות, המתבטאים בגוף כהפרשות וגינאליות, נזלת, דלקות שונות בגוף, השמנת יתר, גידולים ועוד. כל אלו מחלישים את אנרגיית הגוף ועלולים לחולל מחלה.


כמות המזון חשובה אף היא בחיזוק מערכת החיסון שלנו. ולכן יש לאכול כמות מבוקרת ונכונה בלי להעמיס על מערכת העיכול יתר על המידה, גם אם מדובר בתזונה בריאה ונקייה מרעלים.


2. ויטמינים ותוספי תזונה


״ויטמין C חיוני לחיזוק מערכת החיסונית. ויטמין זה נמצא בפירות הדר, פירות יער, פלפל אדום, קיווי ועוד. חוסר באבץ עלול לפגוע בפעילות תקינה של מערכת החיסון בגוף. אבץ נמצא באופן טבעי באגוזים ושקדים. חוסר בויטמין B6 עלול לפגוע בתפקוד מערכת החיסונית ולירידה בייצור נוגדנים. ולכן רצוי לצרוך ירקות כתומים המגבירים את הפעילות של הגוף כנגד פולשים ומזיקים.


רמת ברזל נאותה בגוף חיונית לשמירה על תפקוד תקין של המערכת החיסונית. חוסר בברזל עלול לפגוע בהתנגדות הגוף למחלות. האסטרגלוס הוא צמח סיני עתיק הידוע ביכולתו להגביר את פעילות מערכת החיסון ולמנוע זיהומים. בסין העתיקה היה מקובל לבשל את השורש במרק יחד עם עוף וירקות שונים במצבים של חולשה או מחלות חורף שונות״.


3. תה ירוק


״תה ירוק עשיר בנוגדי חמצון ובמיוחד ב EGCG אשר מספק הגנה בפני נזקי הרדיקלים החופשיים ומגן מפני מחלות. תה ירוק נחשב למשקה בריא למחלות לב, כלי דם, שבץ מוחי, כולסטרול גבוה בגוף ודלקות. לפי הרפואה הסינית, תהליך היווצרות של דלקת בגוף נגרמת כאשר חום תקוע בדרכי העיכול, ולא מצליח להשתחרר. התוצאה היא יציאה מאיזון של הגוף. תה ירוק מעודד תנועתיות בגוף ובכך מסייע לשחרר את עודף החום התקוע ולזרימה נכונה של אנרגיה בגוף.


שתיית תה ירוק על בסיס יומיומי מסייעת לאיזון, ויסות ופעילות תקינה של מערכת החיסון. מומלץ לשתות כשלוש כוסות תה ירוק ביום. התוצאה יכולה להיות מערכת עיכול רגועה יותר, יכולת ריכוז גבוהה יותר, תחושה כללית טובה יותר ומערכת חיסון חזקה יותר״.


4. פעילות גופנית מתונה


״פעילות גופנית מתונה משפרת את זרימת הדם בגוף ומחזקת את המערכת החיסונית של הגוף. צאו לפעילות אירובית נעימה וטובה שתשפר פלאים את מערכת החיסון״.


5. שינה טובה


״שנת לילה טובה ונעימה של כשמונה שעות מחזקת את מערכת החיסון. לפי הרפואה הסינית, דפוס השינה תלוי בעונות השנה. בחורף ובאביב מומלץ ללכת לישון מוקדם יחסית, בסביבות השעה 21:30. בקיץ ובעונת הסתיו ניתן ללכת לישון מאוחר יותר, בסביבות השעה 23:00 בלילה״.


6. פחות לחץ ויותר נשימות


״לפי הרפואה הסינית, הריאות ומערכת הנשימה חיוניות למערכת החיסון של הגוף, ושומרות על גופנו ממחלות ומזיקים שונים. תרגולי נשימה כגון טאי צ'י, או צ'י קונג, מעודדים הנעת דם ואנרגיה באזור בית החזה ובכך מעודדת את מערכת החיסון. צאו להליכה בקצב מתון, תנשמו נשימות עמוקות ותחזקו את מערכת החיסון שלגופכם״.


7. הליכה ברגליים יחפות (הארקה)


״הליכה יחפה על משטח טבעי, כגון חול או דשא, מסייעת בהורדת מתח ולחץ ומשפרת את רמות האנרגיה. הקרקוע עוזר בזרימת דם בגוף, מנטרל את הרדיקלים החופשיים ומפחית דלקתיות בגוף. בנוסף, מים מגבירים מאוד את ההולכה החשמלית, ולכן הליכה לאורך החוף, על דשא רטוב, או שחיה, מומלצים במיוחד״.


״לסיכום", אומרת אלינור בכר, "יציאה לשמש, אכילת מזון בריא ומזין, נשימות עמוקות ופעילות גופנית מתונה יחזקו את מערכת החיסון שלנו להתמודדות עם נגיפים ומחלות״.


כתבה זו אינה מהווה, בשום אופן, תחליף להיוועצות עם רופא או עם מומחה מוסמך לרפואה בתחום הרלוונטי.


הכתבה פורסמה באתר MedNews

26 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page